0468 19 38 16
Algemene voorwaarden
Algemene verkoops- en betalingsvoorwaarden Project Mertens VOF - 0752.811.753. Hierna ‘Project Mertens VOF’ genoemd.
-
Deze algemene verkoopsvoorwaarden van Project Mertens VOF (hierna “Voorwaarden”) zijn van toepassing op alle offertes, werken, prestaties, facturen en overeenkomsten van Project Mertens VOF en worden door de klant aanvaard door het feit van zijn bestelling bij Project Mertens VOF, dit kan het tekenen van een overeenkomst of offerte zijn, het sturen van een akkoord via mail of het betalen van een factuur.
-
Afwijkingen van de Voorwaarden, zelfs indien vermeld op documenten uitgaande van de klant of van onze afgevaardigden, zijn enkel aan Project Mertens VOF tegenstelbaar indien schriftelijk bevestigd en geldig ondertekend door Project Mertens VOF en de klant; in dergelijk geval blijven de overige bepalingen van de Voorwaarden van kracht.
-
In de offerte vermelde hoeveelheden moeten door de klant nagekeken worden. Afwijkingen hierop zullen steeds verrekend worden. Werken niet vermeld in de prijsaanbieding die nodig zijn voor een vakkundige afwerking of eventuele meerwerken zullen door ons uitgevoerd worden in daguren in samenspraak met de opdrachtgever.
-
De prijzen in de offertes zijn 2 maanden geldig.
-
Klachten betreffende uitgevoerde werken dienen ons schriftelijk te worden gemeld ten laatste acht dagen na het beëindigen van de werken, zoniet worden de werken geacht definitief aanvaard te zijn en uitgevoerd volgens de regels van de kunst.
-
Levering- en prestatietermijnen zijn steeds indicatief en kunnen nooit aanleiding geven tot annulatie of schadevergoeding.
-
Behoudens andersluidende overeenkomst, worden de contracten waarvoor een bestelling is geplaatst, zij het eenmalig op afroep of in een vast regime, voor een periode van één jaar afgesloten. Zij zijn door elke partij opzegbaar met een opzegtermijn van minstens 3 maanden voor de jaarlijkse verjaardag van de aanvang van de overeenkomst (zijnde de dag van de bevestiging van de opdracht) door middel van een aangetekend schrijven. Bij gebreken hiervan wordt de overeenkomst stilzwijgend en onherroepelijk telkens opnieuw met een nieuwe termijn van één jaar verlengd. De klant die, om welke reden ook de overeenkomst zou onderbreken, stopzetten of beëindigen zonder voorgaande bepalingen in acht te nemen, is een vergoeding verschuldigd gelijk aan de facturatie die normaal nog zou gebeurd zijn tot het einde van de jaarlijkse verjaardag van de overeenkomst en dit met een minimum van drie maand facturatie.
-
Behoudens andersluidende overeenkomst, gelden volgende bepalingen inzake kosten. De verpakkings- en verzendingskosten zijn ten laste van de klant. De klant draagt de kosten voor elektriciteit, verwarming, water en het lozen van vervuild water. In geval van afwezigheid van de klant bij een afspraak, wordt de niet uitgevoerde behandeling beschouwd als een uitgevoerde behandeling en is de factuur verschuldigd. Ook de garantie tot de volgende behandeling vervalt; daarenboven heeft Project Mertens VOF heeft het recht om verplaatsingskosten voor een minimum bedrag van EUR 50 te vorderen en te factureren. Bij schorsing van prestaties om eender welke reden die niet te wijten is aan een fout van Project Mertens VOF, heeft Project Mertens VOF het recht haar kosten (zoals de verplichte werkweek voor economische werkloosheid, zoals huur, lease of afschrijvingskosten van uitrusting), aan de klant te factureren, naast 5% van het tarief van de niet-gepresteerde uren als vergoeding voor administratieve kosten van Project Mertens VOF. De klant zal Project Mertens VOF steeds minstens 10 dagen op voorhand (schriftelijk- via email op Info@projectmertens.be) informeren omtrent toekomstige schorsingen en reactivaties, zodat Project Mertens VOF de nodige formaliteiten kan verzorgen. Zo niet is de kost er door veroorzaakt bijkomend ten laste van de klant.
-
Project Mertens VOF stuurt zo vaak mogelijk dezelfde schoonmakers naar zijn klanten. Project Mertens VOF behoudt evenwel het recht om een andere poetser te sturen bij overmacht (ziekte, verlof, einde arbeidsovereenkomst met betrokken werknemer (s), verplaatsing medewerkers naar andere klant of promotie binnen Project Mertens VOF. Een verandering in vast personeel geeft aanleiding tot verbreking van de overeenkomst.
-
Gedurende de duur van deze overeenkomst gedurende 12 maanden na beëindiging ervan, kan er van Project Mertens VOF geen personeel afgeworven worden, noch rechtstreeks noch onrechtstreeks. Het onrechtstreeks belast en met de uitvoering van opdrachten, of werken of taken laten uitvoeren omvat, zonder dat deze opsomming limitatief is, het op enigerlei wijze aan de werknemer van de partij toevertrouwen van een activiteit in de hoedanigheid van zelfstandige, werknemer of partner van een aan de andere partij verbonden vennootschap of verbonden persoon in ze zin van artikel 11 van het Wetboek van vennootschappen, of van een aannemer, van een onderaannemer of van een partner van die partij. Elke overtreding van deze bepaling zal aanleiding geven tot het betalen door de inbreuk plegende partij, van een forfaitaire schadevergoeding van een bedrag dat gelijk is aan het bedrag van 6 maanden brutoloon van de betrokken werknemer, uitbetaald tijdens het laatste jaar dat hij in dienst van Project Mertens VOF was.
-
Project Mertens VOF behoudt zo vaak mogelijk dezelfde schoonmaakdagen. Project Mertens VOF behoudt evenwel het recht om het dagregime te wisselen indien noodzakelijk. Een verandering in regime geeft geen aanleiding tot verbreking van de overeenkomst.
-
De klant heeft de verplichting vlot toegang te verlenen tot bij de werken betrokken gebouwen. De tijd die Project Mertens VOF werknemers verliezen doordat het gebouw en niet betreden kunnen worden zijn ten laste van de klant. Indien Project Mertens VOF werknemers langer dan 30 minuten moeten wachten wordt de niet uitgevoerde behandeling beschouwd als een uitgevoerde behandeling en is de factuur verschuldigd; daarenboven heeft Project Mertens VOF het recht om verplaatsingskosten voor een minimum bedrag van EUR 50 te vorderen en te factureren.
-
Er mogen geen constructiewerken meer aan de gang zijn tijdens de schoonmaakwerken van Project Mertens VOF. Project Mertens VOF poetst alle ruimtes éénmalig. Indien er toch constructiewerken aan de gang zijn tijdens de schoonmaakwerken van Project Mertens VOF vervalt het recht op klacht van de klant.
-
Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele waterschade bij reinigingswerken en schade veroorzaakt door vochtproblemen.
-
Op feestdagen wordt er niet gepoetst. In onderling overleg en minstens 10 dagen op voorhand door de klant verzocht en bevestigd door Project Mertens VOF (schriftelijk- via email op Info@projectmertens.be kan een poetsbeurt op zon- en feestdagen wel). Deze worden aan 200% gefactureerd. Poetswerken op zaterdag zijn met opleg van +25%. Poetswerken op zondag worden gefactureerd aan 200% van de standaard opgegeven prijs. Lonen en voorwaarden volgens PC121.
-
Betalingen dienen te geschieden 14 werkdagen na factuurdatum tenzij expliciet anders vermeld. De door de cliënt niet betaalde facturen worden uiterlijk 14 dagen na factuurdatum verhoogd met een schadevergoeding van 10% - met een minimum van 50 euro, alsook met de intresten ten belope van 10%.
-
Bij te factureren bedragen onder de 40 euro (exclusief btw), wordt 10 euro administratiekosten gerekend.
-
Alle gebeurlijke betwistingen of geschillen zullen voor de rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Turnhout gebracht worden.
-
Prijzen worden 2 maal per jaar herzien en zullen geïndexeerd worden rekening houdend met de loonindex PC121, benzineprijzen en prijzen van de reinigingsproducten.